Basak 2110 (110 KM)
Specyfikacje techniczne
Wyposażenie
| Wyposażenie podstawowe | błotniki przednie skrętne, sterowanie zewnętrzne podnośnika hydraulicznego, łącznik górny TUZ sterowany hydraulicznie, obciążniki przednie (12 x 40 + 50 kg) i tylne (6 x 45 kg) |
|---|---|
| Wyposażenie opcjonalne | instalacja hydr. hamulców przyczep, siedzenie pneumatyczne, tylna wycieraczka, światła led, WOM 540/1000, power Hi-Lo, zaczep automatyczny, TUZ/WOM pr |
Wymiary
| Rozstaw osi | 2450 |
|---|---|
| Masa bez obciążników (kg) | 4355 |
| Prześwit (mm) | 627 |
| Długość / Szerokość / Wysokość (mm) | 4645 / 2142 – 2342 / 2917 |
Kabina
| Kabina - wyposażenie podstawowe | siedzisko pomocnika operatora, ogrzewanie, klimatyzacja, reflektory robocze: przednie/tylne, wycieraczki i spryskiwacze, radio |
|---|---|
| Kabina - typ | ochronna, sześciosłupkowa |
Zaczepy
| Zaczepy | transportowy etażowy, rolniczy wychylny i przedni holowniczy |
|---|
Koła i rozstawy
| Rozstaw kół przednich i tylnych (mm) | 1730 – 1930 / 1700 -1900 |
|---|---|
| Koła przednie - tylne | 340 / 85R24 x 480 / 70R34 |
Układ hamulcowy
| Hamulec postojowy | mechaniczny, sterowany ręcznie |
|---|---|
| Hamulce robocze | tarczowe, mokre, sterowane hydraulicznie |
Układ kierowniczy
| Układ kierwoniczy | hydrostatyczny |
|---|
Trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ)
| Trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ) | kat. 2 z końcówkami hakowymi |
|---|
Podnośnik hydrauliczny
| Rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej | czterosekcyjny (8 szybkozłączy) |
|---|---|
| Maksymalny udźwig podnośnika (kg) | 4500 |
| Ciśnienie nominalne (MPa) | maks. 20 |
| Wydatek pompy układu hydr. siłowej l/min | 62 |
| Funkcje | regulacja siłowa, pozycyjna, mieszana, czułości reakcji i szybkości opuszczania |
Wał odbioru mocy (WOM)
| Prędkości obrotowe WOM (obr/min) | 540 / 540E |
|---|---|
| WOM - typ | niezależny z ręcznym sterowaniem sprzęgła WOM i zależny |
Układ przeniesienia napędu
| Prędkość maksymalna (km/h) | 40 |
|---|---|
| Most napędowy przedni | załączany elektrohydraulicznie, z blokadą automatyczną mech. różnicowego i zwolnicami planetarnymi |
| Most napędowy tylny | z blokadą elektrohydrauliczną mech. różnicowego i zwolnicami planetarnymi |
| Skrzynia przekładniowa | synchronizowana 24 x 24 z synchronizowanym rewersem i biegami pełzającymi |
| Sprzęgło | dwutarczowe suche z niezależnym sterowaniem sprzęgła WOM |
Silnik
| Pojemność zbiornika paliwa (l) | 120 |
|---|---|
| Filtr powietrza | dwustopniowy suchy z czujnikiem zanieczyszczenia |
| Pojemność (cm3) / ilość cylindrów | 4400 / 4 |
| Moment obr, Nm przy obr / min | 412 – 1400 |
| Moc (kW) / KM przy obr / min | 81 / 110 – 2200 |
| Rodzaj silnika | turbodoładowany z chłodnicą powietrza |
| Marka i model silnika | Perkins 1104D-44TA EU IIIA |
Basak 2110 to flagowy produkt tureckiego producenta ciągników. W modelu 2110 zastosowano komponenty znanych i cenionych na całym świecie producentów takich jak Perkins czy Carraro. Ciągnik napędza 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 4,4 litra i mocy 110 koni mechanicznych, co stanowi najmocniejszy punkt tego ciągnika, czyniąc go oszczędnym i niezawodnym. Ciągnik wyposażony jest też w skrzynię przekładniową 24×24 z synchronizowanym rewersem i biegami pełzającymi. Koszty eksploatacyjne zmniejszone są do minimum, dzięki niskiemu zużyciu paliwa, przystępnym cenom części zamiennych oraz nieskomplikowanemu serwisowi. Ogrzewana i klimatyzowana kabina ciągnika Basak 2110 oparta na sześciu słupkach, zaspokoi najbardziej wymagających operatorów ciągników swoją przestrzennością i wzmocnioną konstrukcją. Wszystkie dźwignie i przyciski znajdują się w dogodnych, intuicyjnych dla użytkownika miejscach. Dźwignia rewersu, a także dźwignia żółw/zając umieszona jest optymalnie pod ręką przy kierownicy.
Kabina doposażona jest też w wygodne siedzisko pomocnika operatora. Mając na względzie wszystkie te udogodnienia – kabina modelu 2110 zapewni niepowtarzalny komfort pracy zarówno starszym, doświadczonym operatorom, jak i młodszym, zaczynającym swoją przygodę z rolnictwem użytkownikom. Ciągnik Basak 2110 wyróżnia się bogatym doposażeniem. W odróżnieniu od konkurencji, model 2110 już w standardzie doposażony jest w komplet obciążników przód (530 kg) i tył (270 kg). Dodatkowe obciążenie zwiększające całkowitą masę ciągnika przekłada się na płynniejsze podnoszenie zagregowanego z ciągnikiem osprzętu i duże ułatwienie podczas prac polowych typu orka. Ciągnik doposażony został też w reflektory robocze przednie i tylne, znacząco ułatwiające pracę po zmroku; 1- i 2-przewodową instalację pneumatyczną hamulców przyczep, 3- sekcyjny rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej – 6 szybkozłączy, łącznik górny TUZ sterowany hudraulicznie, podnośnik hydrauliczny EHR ze sterowaniem zewnętrznym o udźwigu 4500 kg oraz błotniki przednie skrętne, zapobiegające obcieraniu o maskę i ułatwiające pracę podczas ewentualnego użytkowania ładowacza czołowego.
Basak 2110 o mocy 110 KM
- 4-cylindrowy silnik Perkins EU IIIA – minimum elektroniki, prosta obsługa, niskie koszty serwisu
- skrzynia przekładniowa 24×24 (Carraro) z synchronizowanym rewersem i biegami pełzającymi
- podnośnik elektrohydrauliczny (EHR) o udźwigu 4500 kg
- -bez DPF i AdBlue
W cenie:
- 4-sekcyjny rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej (8 szybkozłączy)
- łącznik górny TUZ sterowany hydraulicznie
- klimatyzowana kabina z wygodnym siedziskiem pomocnika operatora
- obciążniki przednie i tylne








